شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مشاغل جدید IT وICT نیازمند ارتقای مهارت است

ICT

یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰


معاون وزیر کار با اشاره به عدم تناسب آموزش‌های دانشگاه‌ها با نیازهای بازار کار بر لزوم افزایش سطح مهارت شاغلان تاکید کرد.

 

وایمکس نیوز- محمدامین سازگارنژاداظهار کرد: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای 7000 استاندارد آموزشی شغل و شایستگی را تدوین کرده و توسعه و گسترش این استانداردها را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تکنولوژی‌ها مدام در حال پیشرفت هستند، ادامه داد: در حوزه کار هر روز با شکل گیری مهارت و شغل جدیدی روبه رو هستیم و مشاغل قبلی تحت تاثیر این تکنولوژی نیازمند مهارتهای جدید هستند. به همین دلیل دانش مهارتی شاغلان باید افزایش یابد و علاوه بر شاغلان، بیکاران هم به فراگیری مهارت بپردازند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه مهارت موجب تولید ثروت و ارزش افزوده در کشور می‌شود، افزود: در حال حاضر خروجی سیستم آموزشی ما بیانگر آن است که آموزشهایی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود عمدتا متناسب با نیاز بازار کار نیست و افراد مجدد به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بازمی‌گردند.

به گفته وی آموزشهای مهارتی موجب پیوند دنیای دانش و دنیای کسب و کار می‌شود و این پیوند باید به توانمندی نیروی کار و تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار بیانجامد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به نقش تاثیرگذار IT و ICT در توسعه صنعت و مهارت در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: برای آنکه جامعه‌ای پیشرو و رشد یافته داشته باشیم باید به مهارت آموزی تکیه کنیم چون در دنیای امروز، مهارت آموزی و تکنولوژی در کنار تجارب سایر کشورها و ملتها ارتقا پیدا می‌کند.

سازگارنژاد با بیان اینکه اطلاعات و ارتباطات دو ابزار اساسی و موثر در حوزه آموزش، صنعت و کارآفرینی است افزود: در حال حاضر بسیاری از مشاغل جدید IT و ICT به سطوح بالایی از مهارتها نیاز دارند و با توجه به گستردگی و اهمیت وسایل ارتباطاتی و اطلاعاتی در زندگی روزمره لازم است که دانش آموختگان، کارآفرینان و افراد جویای کار مهارتهای لازم را فرا بگیرند.
منبع:ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو